اپل به تازگی تصمیم دارد که از عنوان آیفون پرو برای سری 11 خود که در سال 2019 منتشر می شود، استفاده کند. و عمده ترین تفاوت آن با مدل های نسل قبل این شرکت، استفاده از دوربین سه گانه، می باشد.

قابل به ذکر است، اپل هر زمان تصمیم به معرفی محصولات جدید خود دارد، کاملا به صورت محتاط و محرمانه رفتار میکند. با این حال، منبعی به نام کوین ایکس، در حساب تویتر خود دست به افشای اطلاعاتی درمورد محصولات تازه اپل، میزند.

همانطور که در بالا ذکر شد در کنار تصمیم اپل برای استفاده از نام پرو در محصولات خود، شایعاتی نیز همراه آن با عنوان تولید سه مدل گوشی ایفون که جایگزین موبایل های XS Max, XS, XR مطرح گردیده است که به احتمال فراوان از نام آیفون های پرو6/5 و5/8 اینچی برای نسخه های بعدی XS Max, XS استفاده خواهد شد. البته شایعاتی مبنی بر عرضه گوشی های نسل جدید اپل با نام های آیفون 11R, 11, 11MaX شنیده می شود.

سری جدید آیفون های پرو تفاوت چندانی با نسخه های قبلی خود از نظر اندازه و فناوری ندارد و گفته شده که تغییرات بیشتر در سالهای 2020 و2021 از لحاظ خمیدگی اولدها، استفاده از سنسورهای چهره و اثر انگشت زیر نمایشگر رخ خواهند داد امّا در مقابل، مدل تولید شده این گوشی دارایی تغییرات اندکی مانند: موتور تپ تیک-پشتیبانی از قلم-چیپستA13 وسیستم عاملios 13 میباشد.

طبق گزارش بدست آمده، در مدت زمان کوتاه دیگر شاهد اطلاعات فراوانی از این مدل گوشی خواهیم بود که احتمالاً در سال جاری عرضه خواهد شد، یکی از ویژگی های جذاب این سری از آیفون، طراحی مربعی شکل پشت پنل دستگاه میباشد، که سه دوربین با کیفیت عالی را در خود جای داده است. بطوریکه مقدار فضای کوچک باقی مانده را میتوان با یک دوربین 12 مگاپیکسلی پر کرد.  باید گفت این تلاش ها بیشتر به منزله ی رقابت با برندهایی همچون هواوی و سامسونگ صورت میگیرد.