نسخه بتا اپلیکیشن واتساپ اندروید به‌تازگی یک آپدیت دریافت کرده است که دارای  قابلیت قفل‌کردن به وسیله حسگر اثر انگشت می باشد. مطمئنا این قابلیت پس از گذران دوره آزمایشی خود، برای استفاده عموم منتشر خواهد شد.

واتساپ در حال آزمایش و معرفی کردن چندین ویژگی جدید است. از جمله این امکانات می‌توان به استاتوس‌های تبلیغاتی و استفاده از یک حساب کاربری در چندین دستگاه اشاره کرد. نسخه بتای واتساپ امروز یک به‌روزرسانی جدید را دریافت که به قابلیت قفل کردن اپلیکیشن از طریق اسکنر اثر انگشت تجهیز گردیده است. این ویژگی در اوایل سال جاری میلادی برای نسخه iOS این اپلیکیشن انتشار یافته بود. با این اوصاف سیستم عامل اندروید در دریافت این قابلیت چند ماهی از نسخه iOS عقب افتاده است.

قفل کردن واتساپ به وسیله اثر انگشت در نسخه 2.19.221 واتساپ بتا گنجانده شده است. بنابراین اگر از نسخه بتا استفاده نمی‌کنید، برای دریافت این آپدیت ابتدا باید نسخه بتای واتساپ را نصب کنید. این ورژن در گوشی های مجهز به اندروید مارشملو و جدیدتر قابل نصب می باشد.

چگونه قفل اثر انگشت واتساپ را فعال کنیم؟

ابتدا اپلیکیشن واتساپ را باز کرده و علامت سه نقطه بالای صفحه را فشار دهید و به منوی Setting بروید. در پنجره باز شده ابتدا وارد بخش Account شده و گزینه Privacy را انتخاب کنید. یک گزینه جدید تحت عنوان Fingerprint lockبه این بخش اضافه شده است. برای استفاده از این قابلیت گزینه Unlock with fingerprint را فعال کنید. برای تایید انگشت خود را روی سنسور اثر انگشت دستگاه قرار دهید.

واتساپ سه گزینه انتخابی را برای زمان‌بندی قفل شدن اپلیکیشن در اختیار کاربران می‌گذارد. این موضوع تحت عنوانAutomatically lock با سه گزینه فورا، پس از یک دقیقه و پس از 30 دقیقه قابل انتخاب است.

با فعال‌سازی قفل واتساپ به وسیله اسکنر اثر انگشت، محتوای ویجت‌ به صورت خودکار از کار می افتد. با این حال کاربر می تواند به پیام‌های دریافتی از طریق نوتیفیکیشن جواب داده و یا تماس‌های صوتی را پاسخ دهد. در واقع احراز هویت به وسیله اثر انگشت تنها زمانی فعال می‌شود که کاربر بخواهد به محیط واتساپ ورود کند. هم‌چنین کاربران قادر خواهند بود پس از فعال‌سازی این قفل نمایش پیام‌ها در نوتیفیکشن را فعال یا غیر فعال نمایند. این امر با ویرایش بخشShow content in notifications قابل انجام است.

آپدیت جدید هنوز برای تمامی کاربران نسخه بتا منتشر نشده است، با این حال انتظار می‌رود طی ساعات آینده این قابلیت در دسترس تعداد بیش‌تری از کاربران قرار بگیرد.